9th October 2013, 12:17
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het ook een goed initiatief dat 65% van de oppervlakte van een sigarettenverpakking bedekt zal worden met een gezondheidswaarschuwing. Ik vraag me hier echter wel bij af of dit zijn effect zal hebben. Ik ben namelijk een roker. Ik word dagelijks geconfronteerd met de beelden op de sigarettenverpakking, maar ik ga hierdoor niet minderen of stoppen met roken.
Ik denk wel, dat als de sigaretten met een bepaalde smaak uit de rekken zullen gehaald worden, dat het minder jongeren zal aanzetten tot roken. Ik ben namelijk ook begonnen met het experimenteren van de verschillende smaken, zoals vele rokers. En zoals Sofie zegt, is dat wat men juist moet voorkomen.
Het inbrengen van een elektronische sigaret vind ik persoonlijk ook een goed idee aangezien het minder schadelijk is. Maar dat het een echt hulpmiddel is om te stoppen met roken, betwijfel ik. Ik heb het namelijk ook geprobeerd aan de hand van dit hulpmiddel, wat weinig effect had. Uiteraard kan dit bij anderen wel zijn effect hebben.
|