8th October 2013, 22:12
|
Registered User
|
|
|
|
ICT-integratie tijdens de les
Willen of niet, iedereen komt in aanraking met ICT. Technologie is op heden heel belangrijk. Zelfs kinderen in de lagere school moeten ICT-vaardig zijn. Ik ken kinderen van 9 - 10 jaar die een spreekbeurt moeten geven over een bepaald onderwerp en deze spreekbeurt moeten ondersteunen met Powerpoint. We kunnen er niet meer om heen.
Dat oudere mensen niet goed kunnen omgaan met deze technologie is zeker begrijpelijk, deze mensen hebben hier nooit mee leren werken. Ik heb daar zeker begrip voor. Voor leerkrachten ligt dit natuurlijk anders. De leerlingen verwachten dat de leerkracht ICT gebruikt. We leven in een moderne tijd, de jeugd kan niet meer zonder. Een breed aanbod aan bijscholingen rond ICT is in mijn ogen daarom ook noodzakelijk. Er wordt steeds meer verwacht van de leerkracht.
Leerlingen moeten op hun beurt ook voldoende ICT-vaardigheden verwerven, daarom is het vak ICT / Informatica toch belangrijk. De maatschappij verwacht van iedereen dat hij/zij vaardig is in de nieuwste technologieën. Het is dus van groot belang om de leerlingen een goede basis te geven.
|