Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th October 2013, 13:13
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Citaat:
Orgineel gepost door alexander.g*or
Eigen mening: Open-vld senator Rik Daems pleit ervoor dat wie langer dan een jaar zonder werk zit, zou een dag per week moeten helpen met eenvoudige administratieve taken, de groen- en klusdienst of met het openhouden van het cafetaria van de gemeentelijke sporthal. Ik persoonlijk vind ik dit voor die mensen een nadeel, ze gaan dan wel werken maar verdienen er niets mee. Maar als we kijken naar ons land , maatschappelijk dan. Dan zien we dat die werklozen ons land zeer veel geld kosten, en op deze manier biedt het de werklozen de mogelijkheid om iets terug te doen voor de samenleving. Ik wist zelf niet dat onze samenleving zoveel geld uitgaf aan de werklozen, dit was eveneens nieuw voor mijzelf.


Ik zie niet in waarom dit voor die mensen een nadeel kan vormen en dat het 'onterecht' of 'vreemd' zou zijn dat deze hier niet voor betaald worden? Ik vind het niet meer dan logisch dat (langdurig) werklozen af en toe ook eens aan het werk gezet zullen worden, ze krijgen per slot van rekening toch elke maand een uitkering? Ze gaan ook enkel de mensen aan het werk zetten die werkelijk nog kunnen werken en niet diegene die niet meer kunnen werken door ziekte of invaliditeit, dus onterecht lijkt dit mij zeker en vast niet. Ik vind dit dus zeker een goede zaak, want het is namelijk al langer bekend dat werklozen onze maatschappij handen vol geld kosten, dus op deze manier zou dit toch al wat gereduceerd kunnen worden. Ook voor de werklozen zelf lijkt het mij echt niet slecht dat ze af en toe moeten werken, want op die manier blijven ze toch onder de mensen komen (wat anders misschien niet het geval is) en blijven ze hun steentje bijdragen.
Met citaat antwoorden