5th October 2013, 15:28
|
Registered User
|
|
|
|
Als er staat dat het niveau van de nieuwe studenten bedenkelijk is, dan is dat niet alleen aan onze opleiding, maar ook bij andere opleidingen zo. Dus dan is er een algemeen probleem dat zich voordoet.
Ik kan wel begrijpen dat leerlingen uit TSO en BSO een andere soort vooropleiding hebben gehad en dat zij misschien met het inhoudelijke iets meer problemen zouden kunnen ervaren, maar als het lesgeven in je bloed zit, dan komt dat er ook wel uit.
Wat Hannah zegt, dat leerlingen die uit een TSO en BSO komen, niet aan een opleiding tot leerkracht zouden beginnen als ze het niet zouden aankunnen, vind ik niet helemaal correct. Vaak weten mensen niet goed waaraan ze beginnen of weten ze niet of ze het aankunnen of het iets voor hen is. Of het nu gaat over iemand van ASO, TSO of BSO, iedereen kan zichzelf of de opleiding verkeerd inschatten.
Gisteren bij Terzake ging het ook nog over de lerarenopleiding en het werd toch wel duidelijk dat het geen beroep is dat je op alle vlakken na 3 jaar volledig onder de knie kunt hebben. Daar ben ik het zeker mee eens!
|