Enkele post bekijken
Oud 11th November 2005, 15:48
Ellen_Pihay Ellen_Pihay is offline
Registered User

Ik denk dat dit in sommige gevallen wel kan kloppen. Kinderen imiteren de ouders om zelf te ontplooien. Als ze vaak ruzie hebben gezien en alleen maar slechte situaties thuis hebben meegemaakt, zal dit wel invloed hebben op het kind. Zeker als het kind nog heel jong is. Dan zal hij het gedrag van de ouders 'normaal' vinden want hij neemt een voorbeeld aan de ouders. Zo zal hij later misschien ook vlugger ruzie maken want hij heeft dit van zijn ouders 'geleerd'.
Het is natuurlijk ook zo dat kinderen vaak de speelbal worden tussen de twee ouders en dit heeft natuurlijk geen positief effect op de kinderen. Ze ervaren constant negatieve gevoelens. Later als ze zelf aan een relatie beginnen, zijn ze vaak onzeker. Dit kan er dan voor zorgen dat ze een einde maken aan de relatie en dus ook scheiden.

Ik zeg natuurlijk niet dat dit altijd zo is. Ik denk dat als de ouders scheiden met een goede verstandhouding en als de kinderen hier zo min mogelijk onder lijden dan zal dit niet altijd het geval zijn. Het hangt natuurlijk ook af van het karakter zoals katleen zei.
Met citaat antwoorden