Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2013, 18:43
Nikki Nikki is offline
Registered User

Een beetje in tegenstelling van wat Ingeborg en Hannah zeggen vind ik deze ijkingsproeven wél heel erg goed. Er zijn bij mijn weten al 2 richtingen die dit doen. Als je voor dokter wil studeren moet je dit doen en ook als je naar het conservatorium wil gaan. Ik heb zelf op het Lemmensinstituut gezeten (conservatorium in Leuven) en heb dus ook een toelatingsproef moeten doen. Het is inderdaad wel een momentopname maar het goede nieuws is: als je er in juni niet door bent, is er altijd nog een tweede proef in augustus. Je kan, om terug te komen op wat Hannah zei over het instuderen, al wel een beetje oefenen met de proef in juni. Als je dan al toegelaten wordt, des te beter.

Ik vind ook dat ze de toelatingsproef wél verplicht moeten maken. Over het bindend aspect valt nog te discussiëren. Als niet iedereen die die bepaalde richting wil volgen een ijkingsproef moet doen, wat gaat dan het belang er nog van zijn?

In deze proef schatten ze ook in of je wel capabel bent om je studie tot een goed einde te brengen. Als ik dan kijk naar hoeveel geld het onze overheid kost om alle 'eeuwige studenten' te betalen, dan ben ik er zeker van overtuigd dat het een goede zaak is dat deze ijkingsproeven er komen.
Met citaat antwoorden