![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
30th September 2013, 21:54
|
![wim leenaerts's Avatar](image.php?s=d5ca34692622140fd591b6570940e0ad&u=366&dateline=1102001551) |
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
De inhoud van het brein wordt overgeheveld naar een robot, maar een robot voelt geen fysische of psychische pijn, geen blijdschap of geluk, kan geen genegenheid tonen…. Een mens leert voortduren bij door uiteenlopende ervaringen; dit is volgens mij voor een machine niet haalbaar.
|
Ik denk niet dat in het artikel bedoeld wordt dat ze de inhoud van het brein naar een computer overhevelen, maar effectief alle verbindingen én de werking van het brein (waar de 'inhoud' uiteraard bij hoor). Dat zou betekenen dat ze een computer hebben kunnen programmeren die op dezelfde manier werkt als het brein en dan zouden blijdschap en andere emoties, sociale contacten en zelfs pijn wél te ervaren zijn in het robotlichaam.
Het probleem is voorlopig vooral nog dat men nog steeds niet helemaal doorheeft hoe de hersenen dat juist allemaal doen: blij zijn, ideeën vormen, dingen onthouden enz. In grote lijnen heeft men wel een idee, maar dat is nog veel te algemeen om er effectief computers voor te programmeren. Om overigens nog maar te zwijgen over de gigantische rekenkracht die nodig zou zijn om de werking van ons brein na te bootsen. Maar ik zie echte artificiële intelligente en dus ook het overhevelen van ons brein ook als een toekomstmogelijkheid. But then again, who am I? ![Roll Eyes (Sarcastic)](images/smilies/rolleyes.gif)
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|