30th September 2013, 20:39
|
Registered User
|
|
|
|
Regularisatieaanvraag Navid Sharifi afgekeurd
Regularisatieaanvraag Navid Sharifi afgekeurd
De regularisatieaanvraag van Navid Sharifi, de Afghaanse loodgieter en asielzoeker, is afgewezen. Dat meldt het VRT Nieuws. Het lijkt nu haast helemaal uitgesloten dat Navid in ons land kan blijven.
Navid Sharifi (23) verblijft momenteel in het Centrum voor Illegalen in Brussel. De Afghaanse loodgieter wacht op zijn uitwijzing naar zijn thuisland. Eerdere asiel- en regularisatieaanvragen leverden ook geen succes op.
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) kreeg veel kritiek op de beslissing om Navid uit te wijzen, vooral omdat hij zo goed geïntegreerd is in ons land, maar na inzage van het dossier werd duidelijk dat er heel wat factoren zijn die in het nadeel spreken van de Afghaan.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130930_00767220
Eigen mening: Toen ik het nieuws vernam begin deze week vond ik het vrij jammer dat iemand die perfect geïntegreerd is werd teruggestuurd naar zijn land, maar als je de recenter vrijgekomen informatie leest en hoort begin ik al meer begrip te hebben voor de beslissing van minister De Block, aangezien hij blijkbaar ook al veroordeeld is geweest in Afghanistan, en gelogen heeft over zijn verleden. Het blijft natuurlijk wel jammer dat een goed geïntegreerd iemand wordt uitgewezen.
|