Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th September 2013, 13:28
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Zoals het in het artikel staat, lijkt het alsof de overheid geďnformeerd was over een grootschalige aanval. Er wordt niet bij vermeld of dit specifiek over het winkelcentrum gaat. Ik denk dat deze gijzeling en slachtpartij zo angstwekkend is omdat het zo onvoorspelbaar is. Hoe kan een overheid nu voorzien dat een winkelcentrum aangevallen zal worden? Het kon even goed een vliegveld zijn, een hotel met buitenlandse gasten, een toeristische trekpleister of twee flatgebouwen. Deze aanslagen zijn moeilijk te voorspellen en ik denk ook niet dat Kenia deze aanval had kunnen vermijden met alleen deze informatie.

Hetzelfde geldt voor de evacuatie. Een tijdje geleden kwam België voor in een aanslagdreiging en werd het alarmniveau op niveau drie gezet. Er werden toen ook geen proefevacuaties gehouden. Waarom niet? Omdat dat een bevolking angst kan aanjagen en dat is net wat die terroristen willen. Dus verhogen we de waakzaamheid en is er meer controle van ordediensten, maar een echte terroristische aanslag is volgens mij heel moeilijk te vermijden.
Met citaat antwoorden