28th September 2013, 10:46
|
Registered User
|
|
|
|
Veel fraude vastgesteld met sms-ticket De Lijn
Ik heb het systeem van de sms-tickets steeds gebruiksvriendelijk en handig gevonden. Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die proberen om niet te hoeven betalen. Het later afleveren van sms-tickets zal hier gedeeltelijk een oplossing voor bieden, maar is misschien toch niet de meest waterdichte oplossing. Indien er controle plaatsvindt, zullen mensen toch nog snel hun berichtje sturen - weliswaar met een minuut vertraging - en misschien nog net op tijd hun sms-ticket ontvangen. Toch vind ik het positief dat deze nieuwe regeling er gekomen is, aangezien het een extra waarschuwing voor zwartrijders is. Daarnaast heb ik vernomen dat er ook meer controles zullen komen om zwartrijders de kop in te drukken. Naar mijn mening zijn die extra controles een goede zaak, maar buschauffeurs zouden zelf ook meer achter vervoersbewijzen moeten vragen. Als alle buschauffeurs hier een gewoonte van zouden maken, zou het voor de passagiers routine worden om automatisch hun vervoersbewijs te tonen, wat nu nog duidelijk niet het geval is.
|