Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th September 2013, 19:07
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Net zoals Hanne ben ik ook voorstander van dit systeem. Zelf woon ik ook in Herentals en weet ik dus ook hoe lang de wachttijden er zijn. Op deze manier kunnen patiënten die lang moeten wachten zich nog even begeven naar de cafetaria om rustig iets te drinken of te eten i.p.v. uren te moeten wachten in de wachtruimte.

Het digitale tijdperk heeft inderdaad mooie voordelen, zo weet ik uit ervaring dat men in het UZ Leuven ook met soortgelijk systeem werkt maar dan voor andere zaken. Patiënten krijgen bij een onderzoek of opname een bandje met een scancode op waardoor men door het scannen van het bandje meteen kan zien om welke patiënt het gaat en ook onmiddellijk het hele dossier van deze patiënt kan raadplegen op een pc. Tijdens opnames hebben het verplegend personeel ook tijdens hun verpleegrondes een laptop bij dat geïnstalleerd is aan hun verzorgingskar. Wanneer het personeel medicatie toedient aan de patiënt wordt zowel de medicatie als het polsbandje van de patiënt gescand en zo komt dit ook onmiddellijk in het persoonlijk dossier en op de rekening van de patiënt. Bovendien zijn er reeds in enkele patiëntenkamers een beweegbaar scherm geïnstalleerd dat zowel functioneert als tv en pc tegelijkertijd. Ook het persoonlijk dossier kan de patiënt hier zelf op volgen.
Dit biedt volgens mij ook heel wat voordelen en is een hele stap vooruit richting het comfort van de patiënt, wat het toch ook allemaal een stuk aangenamer maakt.
Met citaat antwoorden