Enkele post bekijken
  #3  
Oud 20th September 2013, 10:01
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Ik vind het positief dat men nieuwe middelen (zoals de tablet) inzet in de klas, dit kan voor de leerlingen zeker motiverend werken! Toch ben ik persoonlijk niet echt zo'n voorstander van de steeds verdere uitdieping van de technologie. Ik bezit zelf geen tablet en heb nog nooit met een tablet gewerkt. Eerlijk gezegd vind ik het ook geen gemis. Tijdens mijn carrière in het secundair werkten we met handboeken, werkboeken. Ik weet zelfs nog de eerste keer dat ik een PowerPoint zag! Deze methode werkte voor ons heel goed en we zijn er toch ook geraakt? Ik ben bang dat de jeugd te sterk gehecht raakt aan de technologische snufjes van deze tijd. Hoeveel jongeren zijn er die nog nooit een tablet of een smartphone gezien hebben? Er zijn superveel jongeren die zelf in het bezit zijn van een tablet en/of smartphone. Als je ze ziet wachten op de bus zijn ze met hun gsm bezig, als je ze over straat ziet lopen zijn ze met hun gsm bezig, ...
Ik ben absoluut niet resoluut tegen deze nieuwe technologie, maar ik denk dat we er te hard op rekenen. Het kan zeker een verrijking zijn in de klaspraktijk, maar ik vind niet dat men het gewone lesgeven met krijt, een bord en een powerpoint overboord mag gooien. Ik denk dat die 'onmoderne' methode van lesgeven toch ook een zekere kracht bezit. Ook ben ik bang dat als we te veel met tablets gaan werken, we jongeren die het thuis niet zo breed hebben gaan vergeten. Zij beschikken immers niet over het kapitaal om een tablet aan te kopen of om er thuis mee te oefenen. Misschien is dit ook helemaal niet de bedoeling, maar ik denk dat we hier wel rekening mee moeten houden. Elke leerling moet zich toch goed voelen in de klas?
Met citaat antwoorden