Enkele post bekijken
Oud 19th September 2013, 20:29
alexandra.moorkens's Avatar
alexandra.moorkens alexandra.moorkens is offline
Registered User

Beide reacties die ik hier lees zijn zeker correct.

Ik kan me nog goed herinneren hoe was om die eerste keer achter het stuur te kruipen en dat getoeter te moeten verduren van ongedurige individuen. Deze personen zijn vaak vergeten hoe zij zelf waren op die leeftijd OF ze hebben het rijbewijs nog verkregen op het gemeentehuis, zonder examens te hebben afgelegd.
Wat mij ook is opgevallen, is dat mensen heel erg geviseerd zijn op de L. Mijn zus leert rijden en daarom hangt er een L op de auto. Als ik dan niet meteen kan invoegen, worden de mensen al ongeduldig en beginnen te toeteren. Voorheen had ik dat probleem niet, toen ik zonder sticker reed.
Soms lijkt het me beter om leerling-rijders te laten rijden zonder L, dan zijn ze vaak makkelijker af, ook al is dit niet veilig.

Dit is al zeker een rede die veel jongeren afschrikt, het constante stressgevoel. Maar ook, zoals hieronder staat vermeld, valt het financiële gedeelte van een auto en een rijbewijs niet te onderschatten. Ik kan nu steeds met de auto van mijn moeder rijden, omdat zij met de nacht werkt. Maar een auto kopen, is veel te duur voor mij. Ik heb geen weekendwerk en zou de benzine/naft niet kunnen betalen en al helemaal de verzekering niet.

Ik denk dat vele jongeren pas gaan inzien dat ze een rijbewijs nodig hebben om te gaan werken. Je geraakt niet altijd overal met de fiets of het openbaar vervoer. Soms is het hebben van een auto doodeenvoudig makkelijker.

Met citaat antwoorden