Enkele post bekijken
Oud 19th September 2013, 11:07
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User

Reactie op 'Kinderen moeten buiten spelen: geen technologie van na 1986 meer in huis'

Zelf ben ik ook een grote voorstander van het 'old-school' buitenspelen. Daarom vind ik het zo belangrijk dat kinderen nog steeds naar jeugdbewegingen gaan en genoeg naschoolse activiteiten bijwonen. Ondanks de vele alternatieve vormen van communicatie blijft het face-to-face omgaan met elkaar het belangrijkste en leerrijkste volgens mij. In dit opzicht vind ik dat deze familie groot gelijk heeft. Het volledig bannen van deze technologie uit huis vind ik dan weer een stapje te ver. Kinderen moeten de dag van vandaag bijblijven bij de steeds sneller veranderende technologie. Als je dit niet kan, heb je al reeds een grote handicap in deze moderne samenleving. Daarom lijkt het mij beter om duidelijke regels op te stellen met je kinderen. Deze regels geven dan een plaats aan zowel het technologieloze leventje als aan de moderne technologie. Zo zorgt een jeugdbeweging er al zeker voor dat je kinderen enkele uren per week volledig technologie-vrij zijn. Maar thuis moet ook een plaats zijn waar de kinderen zich rustig kunnen ontwikkelen tot een moderne mens.
Met citaat antwoorden