Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th September 2013, 19:38
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Studeren én een uitkering krijgen: het kan!

Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad een vrij goede regeling. Als het waar is dat er mensen niet genoeg geld krijgen om alles te betalen, is het misschien al wat minder. Natuurlijk kost een opleiding heel wat geld. Als de VDAB al de opleidingen helemaal moet financieren, gaat dit ook over een heel bedrag dat er elk jaar voor nodig is. Ik denk dat het ook van heel wat aspecten afhangt of je gaat toekomen met dat geld of niet.
Ik ben het eens met Shana over het feit dat werkgevers niet staan te springen om ze nu en dan eens 'vrijaf' te geven, maar als het gaat over een deeltijdse opdracht zijn er niet zoveel problemen denk ik. De student werkt deeltijds en volgt daarnaast nog de opleiding. Als het echt gaat over onregelmatige uren, dan is het iets anders. Werkgevers willen kunnen rekenen op hun werknemers en niet elke week een andere regeling moet treffen.
Ik weet ook niet of het zo'n goed idee is om de opleidingen in te korten. Natuurlijk is drie jaar lang, maar langs de andere kant moeten ze ook een goede en volledige opleiding krijgen zoals de anderen. Als ze al voorkennis en/of ervaring hebben, kunnen ze misschien wel vrijstellingen krijgen. Ik denk dat er met het inkorten van sommige opleidingen heel wat verloren gaat dat wel nuttig is voor dat beroep.
Met citaat antwoorden