11th September 2013, 14:56
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind de 1- en 2-eurocenten afschaffen helemaal geen slecht idee. Deze centjes kosten meer om geproduceerd te worden dan dat ze waard zijn en de bevolking is ze liever kwijt dan rijk.
Ik heb zelf vakantiewerk gedaan in twee winkels waar de artikelen altijd €-.99 waren. Als de mensen aan de kassa kwamen, moest ik dus heel vaak geld teruggeven in de vorm van 1- en 2-centjes. De meeste oude mensen zeggen me dan dat ze dit geld opzij houden voor de kleinkinderen omdat die altijd wel blij zijn met centjes (ongeacht de waarde) en anderen zeggen dan weer dat ik het mag bijhouden omdat ze er toch niks mee kunnen doen.
Ik woon aan de grens met Nederland waardoor onze inkopen ook snel daar worden gedaan en het is zoveel gemakkelijker om gewoon elke keer afgerond het geld terug te krijgen. Ons maakt het niet uit of dit nu twee cent naar boven is of twee cent naar beneden (de twee centjes die je er anders voor terugkrijgt liggen dan toch ergens in huis rond te slingeren). Dus ik zou zeggen, hoe sneller, hoe liever!
Voor de rest van het artikel ben ik niet genoeg mee van de voor- en de nadelen van het enkel elektronisch betalen waardoor ik hier ook niet echt een goede mening over heb. Voor mij is met gewoon contant geld betalen ook goed genoeg zolang mijn portefeuille maar niet volsteekt met kleingeld!