Enkele post bekijken
Oud 3rd September 2013, 11:59
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Ik denk dat jongeren zich niet zozeer zullen laten tegenhouden door die cijfers, maar misschien zullen er inderdaad wel ouders zijn die hun kind verbieden om een bepaalde richting of school te kiezen omdat de resultaten niet zo goed zijn. Toch denk ik dat je dit moet relativeren, aangezien die ouders dat nu ook al wel zullen doen. Zij hebben die cijfers vaak niet nodig om hun beeld over een richting of school te vormen. Die cijfers zijn enkel een bevestiging van hun vooroordelen.

Natuurlijk is het enorm belangrijk dat je kiest voor een richting die aansluit bij je interesses en talenten, maar het is nog belangrijker dat de jongere er achteraf mee kan gaan doen wat hij/zij wil. En hiervoor zijn de cijfers wél belangrijk. Zolang iemand nog niet exact weet wat hij/zij later wil gaan doen (wat zo is voor de meeste leerlingen), dan is het belangrijk dat je kiest voor een richting die nog vrij ruim is, maar die tegelijkertijd ook binnen je interessegebied ligt.

Ik denk ook dat de publicatie van deze cijfers zal zorgen voor een kwaliteitsverhoging van ons onderwijs. Scholen en studierichtingen willen voor elkaar niet onderdoen en zullen er alles aan doen om hun onderwijs te verbeteren.
Met citaat antwoorden