Onderwerp: Hoofddoekverbod...
Enkele post bekijken
Oud 8th October 2004, 12:07
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin

Citaat:
Ik vind je uitleg wel heel mooi en rooskleurig Marie, maar is het niet wat logisch dat we schrik hebben van een cultuur die zulke wreedheden begaat als onthoofdingen? Ok, het zijn misschien "enkele" fundamentalisten, maar er zijn genoeg bewijzen dat verschillende islamtakken lugubere gebeden en offers maken.

Ach ja ik was vergeten dat er helemaal geen extreme christenen zijn die het ook niet al te goed voorhebben met de vrouw en haar rechten, kleurlingen en hun rechten, ... Ok onthoofdingen zijn verschrikkelijk ik ga die fundamentalisten hier absoluut niet verdedigen, maar ik betreur het dat je hierbij enkel aan islamieten denkt.

Persoonlijk heb ik dan bijvoorbeeld meer schrik van een cultuur waarbij ze vrouwen, lees kinderen tussen 6 en 12 jaar, besnijden omdat genot iets is wat enkel de man mag beleven. Maar moeten we die mensen die deze wreedheden begaan uitsluiten? Zou het niet beter zij naar hen te luisteren ( hoe absurd hun redenen ook mogen zijn) en met hen in dialoog proberen te gaan?

Je mag me naïef noemen, maar ik weiger me op zo'n jonge leeftijd neer te leggen bij het feit dat je de wereld niet kan veranderen...

En om nu even op de hoofddoeken terug te komen : nog steeds tegen het verbod.