20th August 2013, 22:02
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
|
|
Ik begrijp dat te zware koffers gevaarlijk kunnen zijn voor de veiligheid van de passagiers. Het gewicht dat een vliegtuig mag meenemen,wordt allemaal uitgerekend door deskundigen. Deze regels moeten dan ook gevolgd worden. Misschien wil Ryanair hun medewerkers motiveren om deze regels streng te controleren door er een bonus aan te koppelen. Dit is dan wel mooi meegenomen voor de medewerkers.
Wat ik veel verontrustender vind, is dat piloten hun loon berekend wordt op basis van het aantal brandstof dat ze meenemen. Ik heb nog niet zo lang geleden een reportage hierover gezien. Er zijn piloten die in de rode zone zitten. Deze piloten nemen volgens Ryanair te veel brandstof mee, maar eigenlijk denken deze piloten enkel aan de veiligheid van hun passagiers. Dan zijn er ook piloten die in de groene zone zitten, zij berekenen hoeveel brandstof ze nodig hebben om net op hun bestemming te geraken. Zij verdienen het meeste. Ik heb hier nooit eerder iets over gehoord. Ik zou me nu toch niet meer zo veilig voelen in één van de vliegtuigen van Ryanair. Misschien doen andere maatschappijen dit ook, maar daar hebben we nog geen informatie over. Ik vind dat de overheid deze maatschappijen toch wat strenger mag controleren. Het gaat toch over de veiligheid van burgers.
|