Enkele post bekijken
  #2  
Oud 10th August 2013, 16:12
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Le Soir smokkelt 450 gram explosieven op vliegtuig

Net zoals Griet reeds aangaf, vind ik dit artikel erg interessant. Meer nog, toen ik eind juni vanuit Zaventem naar Kos ben gevlogen, heb ik onbewust zelf de bekwaamheid van de security op de proef gesteld. Zo was ik mezelf ervan bewust dat deodorant niet toegestaan is in de handbagage, dat stond duidelijk aangegeven. Toch bleek na onze aankomst in Kos dat ik deze - zonder dat ik het zelf wist - in mijn handbagage had zitten. Uiteraard is een deodorant minder gevaarlijk dan een mes of granaat, maar desalniettemin verboden. Naar mijn mening maakte de security zich er een beetje makkelijk van af door rechtstreeks aan me te vragen: “Heeft u een deodorant bij zich?”. Uiteraard vertelde ik hem dat ik geen deodorant bij me had, hoewel dit achteraf wel zo bleek te zijn. Toegegeven, iedere handtas of zak manueel controleren is enorm tijdrovend, maar zou misschien toch zorgen voor een betere controle. Uiteraard trachten deze mensen hun job naar behoren uit te voeren, maar misschien beseft de luchthaven in kwestie wel dat er nog heel wat mogelijkheden tot verbetering zijn.
Met citaat antwoorden