Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th August 2013, 11:36
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Er is al meerdere malen aangehaald dat sociale media ook heel wat nadelen heeft. Toen ik het artikel begon te lezen, ben ik me hier pas bewust van geworden. Vele oudere mensen, net zoals de oude man, hebben de hele evolutie meegemaakt. De jongere generaties kennen niets anders dan die steeds evoluerende technologie. Vroeger kende iedereen elkaar. Nu hebben we heel veel vrienden op Facebook, maar hoeveel van die mensen kan je bijvoorbeeld 's nachts opbellen als je in de problemen zit? Dan komt het begrip selectiviteit boven drijven. Ik denk niet dat het noodzakelijk is om Facebook af te schaffen, want dit is bijna niet meer mogelijk in onze maatschappij. Selectiviteit is wel iets waar we aan kunnen werken. Je kan 200 vrienden hebben op Facebook, maar je weet toch zelf op welke mensen je in rekenen in de 'echte' wereld. Als leerkracht hebben we een voorbeeldfunctie en kunnen we jongeren voorbereiden op een leven in de maatschappij. Het is dus ook de taak van de school om jongeren bewust te maken van deze voor-en nadelen. Misschien is het interessant om hier projecten rond te maken, want de theoretische uitleg van dit fenomeen zal de jongeren niet interesseren. Heeft er misschien iemand ideeën van hoe we dit in de school zouden kunnen aanpakken?
Met citaat antwoorden