Enkele post bekijken
Oud 2nd August 2013, 16:39
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User

"Nadat het verhaal van Catalano gretig werd opgepikt door verschillende media, kwam de plaatselijke politie van Suffolk County met een mededeling. Ze bevestigden dat agenten naar het huis van Michele Catalano en haar familie zijn geweest, maar dat het niets te maken had met de zoekgeschiedenis van het gezin. ‘We hebben een tip gekregen van een computerbedrijf dat merkwaardige zoekopdrachten had geregistreerd op de computer van een ex-werknemer. Op de computer werd onder meer gezocht naar ‘pressure cooker bombs’ en ‘backpacks’, meldt de commissaris.

Intussen heeft Michele Catalano ook een update geschreven bij haar oorspronkelijke verhaal. ‘Op het moment van het politiebezoek waren we ons er niet van bewust dat het iets te maken had met de vorige job van mijn echtgenoot’, schrijft ze. ‘De indruk werd gewekt dat het omwille van onze persoonlijke zoekgeschiedenis was.’

‘Als het verhaal misleidend was, weet dan dat mijn enige intentie was om de waarheid te vertellen. Tot tien minuten geleden was wat ik schreef voor mij de waarheid. Ik was me niet bewust dat er andere factoren meespeelden.’ "

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf2013...ampaign=seeding

Vrijdag, 2 augustus 2013

We moeten niet te snel in paniek raken met zulke artikels, vaak is het zonder de nodige context en/of nuancering.

Ok, er is een mate van controle op het internet, maar een bezoek van de FBI moet je niet na enkele zoektermen ('keywords') verwachten.