Enkele post bekijken
Oud 13th June 2013, 10:25
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User

Ik ben zelf ook wel tegen de voorsteekpas, maar ik vind dat sommigen ook wel met ridicule argumenten komen.

Het is waar dat dit pure discriminatie is. Wij konden vroeger amper naar een pretpark aangezien we een gezin van 6 waren en dus al snel bijna 200€ moesten opdoeken voor een dagje pret. Om daar dan 400€ van te maken is gewoon grotesk voor de middenstand.

Wat mij wel een beetje ergert is dat de meeste mensen commentaren geven als: "Het laat zien dat andere kinderen meer voordelen hebben dan mijn kinderen en dat is erg voor mijn jongens om te zien hoe zij een halfuur moeten aanschuiven terwijl die andere direct een attractie kunnen instappen!" Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in mekaar. Als je vroeger ging spelen bij een vriendje werd je ook geconfronteerd met de luxe die ze hebben terwijl jij thuis zit te zagen voor een ingebouwd zwembad dat je niet krijgt omdat het verloren geld is. Nu begrijp ik dat, maar als kind kan je maar niet snappen waarom het vriendje wel alles krijgt en jij slechts een deel van wat je vraagt.

Waarom geven we dan nu kritiek op die Speedypas? De kinderen worden gewoon met hun neus tegen de feiten gedrukt, net als ze gaan spelen bij een vriendje. Alleen is dat in een pretpark niet erg. Je moet niet alleen plezier hebben door zoveel mogelijk attracties te doen, je moet ook plezier hebben omdat je een familie-uitstap doet. Ik vind trouwens dat wachten wel z'n charmes hebben.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130613_00621434
Zoals Siegfried Bracke in bovenstaand artikel laat weten. De Speedypas krijgt teveel belachelijke kritiek en tijd terwijl andere voorstellen in het parlement van groter belang zijn en toch maar een peulenschil lijken tegenover het gedoe met de voorsteekpas.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden