Enkele post bekijken
Oud 10th June 2013, 15:28
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User

Wie aan de ingang van het Waverse pretpark Walibi 35 euro extra betaalt, moet voortaan niet meer aanschuiven aan de attracties. "Een extra service voor wie meer comfort wil", klinkt het bij Walibi. Criticasters spreken over een "totaal foute boodschap". Met een 'Speedy Pass' van 35 euro mogen pretparkbezoekers de hele dag lang elke wachtrij voorbijlopen. Wie 15 euro extra betaalt, mag vier wachtrijen voorbijlopen. Voor volwassenen bedraagt de toegansprijs 33 euro, voor kinderen 29 euro, schrijft Het Nieuwsblad.

"We zijn het eerste pretpark in België om zo'n systeem toe te passen", zegt Caroline Crucifix van Walibi. "Het is een extra service die we bieden voor wie geen zin heeft om aan te schuiven. Voor wie het wat comfortabeler mag. Of voor wie op zijn dagje uit wat meer attracties wil aandoen."

Niet iedereen vindt die 'Speedy Pass' een goed idee. "Hoe leg je in godsnaam aan je kind uit dat het in een ellenlange rij moet staan, terwijl andere kinderen vrolijk voorsteken? En dat alleen omdat hun ouders meer geld hebben", zegt pedagoge Marijke Bisschop.

Kinderrechtencommissaris Bruno Vanobbergen benadrukt dat pretparken sowieso al duur zijn en dat Walibi de verschillen tussen de kinderen extra in de verf zet. "In het dagelijkse leven nemen we een zekere fair play in acht: wie eerst is, komt eerst aan de beurt", voegt moraalfilosoof Etienne Vermeersch toe. "In de supermarkt of bij de dokter zouden we het niet pikken dat wie meer betaalt zomaar voorsteekt."

Bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/2907/M...oorsteken.dhtml

Mijn mening: Ik las het artikel ook net in De Morgen.... Wat moet je daar nu van denken ? Kinderen leren hierdoor al van jongs af aan: Als ik meer betaal, heb ik meer rechten. Pure discriminatie vind ik het ! Binnenkort staan alle kinderen (die dus wel de middelen hebben ) te zwaaien met geld bij alles wat ze doen, om toch maar voorrang te krijgen op zowat iedereen ... NOT DONE !
Met citaat antwoorden