Enkele post bekijken
  #6  
Oud 31st May 2013, 09:32
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door c*dric.willemsen
Maar Minke, waar gaan we dan blijven met de cipiers van de oude gevangenissen? Die moeten dan thuis maar gaan doppen? Of moeten ze iedere dag van bv. Hoogstraten over en weer rijden naar Haren? Dan moeten ze thuis om 5u 's ochtends vertrekken?

En de kans op ontsnappen is niet groter als je hen 'fatsoenlijk' opsluit. Mensen zoals Janssen, De Gelder, Dutroux, ... kortom mensen die iets zeer gruwelijks gedaan hebben moeten ze in een cel steken en de deur op slot doen, meer niet. Waarom er zoveel moeite in steken om ze telkens buiten te laten, te laten douchen, ... ? Ze hebben tenslotte iemand zwaar gemarteld, verkracht en vermoord. Laat ze daar toch gewoon zitten, wie heeft er dan last van? De cipiers in ieder geval niet, iemand zo in het oog houden is simpel.

En wat betreft 'het nadenken voor ik oordeel', heb jij echt nog medelijden met zulke mensen dan? Of is het gewoon een 'politiek correct' antwoord? Sorry, maar ik kan geen medeleven uiten aan mensen die anderen het leven (gewild) ontnomen hebben.


Er staat nergens dat die cipiers geen job meer hebben, er staat nergens dat ze andere gevangenissen gaan sluiten.

Weet je wel hoe mensen als Dutroux opgesloten worden?
Mensen als Dutroux en De Gelder die komen bijna nooit buiten en leven in isolement. Mensen die een misdrijf plegen met kinderen lopen in de gevangenis zelf gevaar. Want de mentaliteit is "aan kinderen kom je niet". Dutroux is zo ooit eens aangevallen door medegevangenen.
Mensen die je zo opsluit moet je zelfs meer in het oog houden want zij zijn een groter risico op zelfmoord. (en nee ik vind niet dat die mensen dat verdienen, dat je ze dan maar moet laten doen)

Wat doe je met mensen die iemand ongewild vermoord hebben? Die verdienen dezelfde straf volgens jou? Wat doe met mensen die misschien onschuldig in de gevangenis zitten, die moeten dan ook maar lijden?
Waar trekken we de lijn? Want mensen die sjoemelen met geld die verdienen dan niet om te lijden? Ook al hebben ze op die manier misschien andermans leven ook verwoest.

Nee dit is van mij geen politiek correct antwoord. Dat jij geen medeleven hebt met anderen, daar kan ik niet aan doen. Al een geluk dat de mensen die deze beslissingen moeten nemen er wel verder over nadenken en dat zij niet zo snel oordelen als jij.
Met citaat antwoorden