Enkele post bekijken
Oud 28th May 2013, 17:36
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat ik en de Katholieke Kerk water en vuur zijn.

Na dit duidelijk te stellen begin ik : In een wereld die gedomineerd wordt door vernieuwing en vooruitgang hoor ik daar één van de zoveelste scharnieren die de vooruitgang krampachtig probeert tegen te houden. De paus is een religieuze en spirituele leider die inderdaad miljoenen mensen als achterban hebben. Als de kerk nog vooruit wilt gaan in de huidige maatschappij en effectief een plaats terug hebben in onze maatschappij, kan ik maar 1 tip geven : evolueer in een nieuwe kerk i.p.v krampachtig te blijven vast houden aan de archaïsche ideeën die eigenlijk op niets slaan.

Dankzij de mening van de paus is Afrika een aids bedorven land geworden waar jaarlijks enorm veel mensen sterven aan een kwaal die makkelijk door condoom gebruik geweken kan worden.

In een wereld waar er jaarlijks +/- 350 000 kinderen worden geboren (= 1 om de 2 seconde) wilt de paus nog meer kinderen op deze wereld. De opwarming van de aarde zou geen probleem zijn mochten we met een paar man minder zijn ..

Wij zijn inderdaad een materiële maatschappij geworden. Wij zijn eerder gericht op carriere dan op gezin en zullen dit altijd zijn. We zijn gericht op geld en faam en minder op welzijn. MAAR wie zonder zonde leven, werpe de eerste steen. Eén van de rijkste instellingen ter wereld is niet rijk geworden door pudding uit te delen.

Ik denk dat wanneer het rond publieke welzijn de Katholieke kerk ook niet echt goed scoort. Daarbuiten ben ik ervan overtuigd dat het Vaticaan wel met wat minder kan doen.

Hoeveel zou die staf waard zijn? En ohja, u heeft zojuist ongeveer 20-60 seconde erover gedaan om mijn mening door te nemen. Dat zijn ongeveer 10-30 kinderen die geboren zijn.