Enkele post bekijken
Oud 25th May 2013, 14:00
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Ik vind dit nogal een moeilijke keus. Ik begrijp waar Jan Deyns vandaan komt. Maar toch stel ik mij concreet de vraag wat het nut is van een uitkering als sommige van een bevolkingsgroep ze toch niet kan krijgen.

Is dit ook niet een vorm van discriminatie? Als ik een diploma heb van secundair onderwijs heb ik recht op een uitkering, zonder een diploma secundair onderwijs niet ? En een jongeren zonder diploma secundair heeft geen recht op uitkering, maar een persoon van 40 zonder diploma secundair onderwijs dan wel ?

Als we toch drastisch gaan optreden, kan je evengoed dit voorstel uitbreiden naar alle leeftijden i.p.v jongeren. Maar dan valt het nut van een uitkering ook helemaal weg + wordt de uitkering een gegeven eerder voor hogere klassen dan voor laaggeschoolden.

Soms is het best om slapende honden te laten slapen. Het systeem is niet perfect, maar het is het enige systeem dat we hebben & enige alternatieven zijn tot nu toe nog niet gevonden.