Enkele post bekijken
Oud 24th May 2013, 15:23
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User

Evangelist, die Ruben en Julian uit de dood wil opwekken, is kop van jut

Evangelist Ronald Plat kreeg bergen kritiek over zich heen toen hij verkondigde dat hij de overleden broertjes Ruben en Julian uit de dood wil opwekken. Nederland is ontstemd maar een kleine groep binnen de pinksterbeweging steunt de man.

Plat, die er heilig van overtuigd is dat hij de overleden broertjes uit de dood kan opwekken, werd op sociale mediasites de grond ingeboord. Reacties zoals ‘smakeloos’ , ‘dorpsgek’ en ‘christenidioot’ waren schering en inslag. Volgens het Leidsch Dagblad wordt hij zelfs met de dood bedreigd.

Plat heeft inmiddels gereageerd via Facebook. ‘Het spijt met dat ik in mijn enthousiasme de twee broertjes vermeldde’, schreef hij. ‘Daarmee kan de indruk ontstaan dat ik doe aan effectbejag en dit vreselijke drama wil exploiteren. Dat is het laatste wat ik wil.’

Plat weet zeker dat hij contact kan opnemen met de doden. De orthodox-christelijke nieuwssite CIP.nl treedt hem daarin bij. Ook de bekendste, Nederlandse gebedslezer, Jan Zijlstra, steunt Plat in zijn plan. ‘Plat is nog veel te terughoudend’, zegt Zijlstra. ‘Hij moet natuurlijk niet afwachten tot die moeder gaat bellen. Als hij zeker weet dat de Heer dit wil, dan moet hij naar de moeder gaan en zeggen: ‘ik heb een boodschap van God, ik kom uw zonen opwekken.’

Bron: www.nieuwsblad.be
Datum: 24/05/2013

Eigen mening:

Dit is gewoon smakeloos en belachelijk respectloos. Ik ben helemaal voor vrije meningsuiting en iedereen is vrij te verkondigen wat hij/zij wilt, maar dit is je reinste onzin. Waar ik echt van schrik is dat het lijkt dat de man zelf aangedaan is van de negatieve reacties. Wat had hij verwacht? Dat ze hem gingen loven en prijzen voor het uitkramen van zulke onzin?
Op een moment dat de moeder waarschijnlijk zelfs nog niet is begonnen met rouwen (omdat het té vers in het geheugen zit), komt hij er nog een schepje bovenop doen.

Wat ik mij ook afvraag is het volgende: waar trekken we de grens tussen mentaal gestoord zijn en iets doen uit geloofsovertuiging? Deze man gelooft écht dat hij de doden terug tot leven kan wekken EN komt er openlijk voor uit. Is dit niet gevaarlijk? Deze man verkondigt aan heel de wereld dat hij niet goed in zijn hoofd is, maar het lijkt alsof het goedgepraat wordt door het vermelden van 'God' en 'christen'.
Met citaat antwoorden