8th November 2005, 12:59
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door didpro
Voor mij zijn dit allemaal tekenen dat onze maatschappij het beste heeft gehad. De politiek is gedoemd tot falen omdat de onderlinge dialoog (op Belgisch en Europees vlak) en de verdraagzaamheid naar minderheden of allochtonen schrijnend naar beneden gaat. De werkloosheid stijgt, er is meer geweld op straat. De rijken worden rijker en de armen worden armer. Neen ... dit gaat niet goed aflopen. Het is spijtig te bemerken dat grote sprongen voorwaarts in een samenleving steeds voorafgegaan zijn door een beknotting van de geest van de mens.
|
Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen zeggen !
Vooral het vetgedrukte baart me serieus zorgen
Die vooruitgang mag er trouwens wel eens komen, want de problemen swingen zo naderhand serieus de pan uit...
Het is trouwens niet enkel de samenleving die de verkeerde kant opgaat, maar ook met het klimaat en het milieu gaat het duidelijk de verkeerde kant uit (Begin november nog dagen van +20°C ??? 5 orkanen in een verontrustend snel tempo na elkaar op praktisch hetzelfde gebied ???).
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|