8th November 2005, 02:57
|
Registered User
|
|
|
|
nieuw virus op komst ... rellenvirus
Frankrijk wordt nu al bijna 2 weken geteisterd door zware rellen in de omgeving van Parijs en hoofdsteden.
Inderdaad, waar gaat het met dit wereldje naartoe? Het is te betreuren hoe de relschoppers met een bijna onuitputtelijke vernielingsdrang zich telkens weer doen opmerken. Geen enkele school of wagen is nog veilig. Maar langs de andere kant is het tot in het 10voud te betreuren hoe het politieke witteboorden corrupte wereldje waarin wij leven het zover heeft laten komen. Men heeft al bijna 20 jaar die groepen in de wijken buitenspel gezet en bespot. Er is hen vanalles beloofd, maar dagelijks maken 1000den van hen vernederingen mee en wordt er op hen gespuugd. De propere politieker belooft van alles en haalt stiekem en ongezien zijn neus hiervoor op, behalve tijdens verkiezingscampagnes waar ze moeten laten zien aan de bevolking hoezeer ze begaan zijn met de situatie. Een grote bende schijnheiligaards en leugenaars. Aan een relschopper kan je tenminste zien dat hij gevaarlijk kan zijn en dat je hem beter mijdt. Maar die corrupte doortrapte politieker in een net pakje die jou de hand schudt met een gemaakte glimlach en een mooi woordje, en langs de andere kant geen moer om jou geeft en waarvoor een burger niets anders betekent dan een potentiële stem is in mijn ogen veel gevaarlijker. Temeer omdat die gasten alles achter de schermen liggen te konkelfoezen en dingen doen die het daglicht niet mogen zien.
Daar waar Frankrijk een gemiddeld werrkloosheidspercentage heeft van rond de 9%; ligt de graad in die wijken bijna 6x hoger ... stel je voor ... net iets meer dan 50% ... en dit gaat al jaren zo. Nooit een politieker die daar zijn handen heeft aan vuil gemaakt. Wil hij die zaak ernstig aanpakken moet hij het politieapparaat hervormen (want blijkt dat het invoeren van de wijkpolitie ook al zijn doel gemist heeft). Alle politiecontroles in de buitenwijken worden gevoerd op basis van het uiterlijk. Dit is toch pure discriminatie en vernedering. Ongelooflijk ... dat moet dan een beschaafd land voorstellen.
Men is het grondig beu ... en ik kan hen geen ongelijk geven. De manier waarop stel ik natuurlijk ook wel in vraag. Maar langs de andere kant ... wat wil je dan dat ze doen ... een briefje schrijven (?), eens hard roepen (?). Ach laat me niet lachen. Men grijpt tegenwoordig direct naar de grove middelen om aandacht te krijgen voor een probleem. De zuivere dialoog is bij ernstige problemen onbestaande geworden.
En dan sta ik nog niet stil bij de reële kansen dat het overwaait naar ons hier. Ik had het een week geleden al voorspeld. Ondertussen zit men in het Brusselse en Luikse met eenzelfde opkomend probleem. Wat kan men daar aan doen? Praten of gelijk met de matrak indammen? LePenne in Frankrijk spreekt zelfs van een kans op een burgeroorlog als men niet snel ingrijpt. De avondklok wordt weer ingesteld.
Voor mij zijn dit allemaal tekenen dat onze maatschappij het beste heeft gehad. De politiek is gedoemd tot falen omdat de onderlinge dialoog (op Belgisch en Europees vlak) en de verdraagzaamheid naar minderheden of allochtonen schrijnend naar beneden gaat. De werkloosheid stijgt, er is meer geweld op straat. De rijken worden rijker en de armen worden armer. Neen ... dit gaat niet goed aflopen. Het is spijtig te bemerken dat grote sprongen voorwaarts in een samenleving steeds voorafgegaan zijn door een beknotting van de geest van de mens. Er moet op een gegeven moment een reactie komen. Awel ... die heeft men nu.
De Franse president geniet ondertussen maar lekker van zijn onschendbaarheid. Ik denk dat ik Boudewijn de Groot nog eens ga beluisteren ... Mijnheer de President ... SLAAP ZACHT!
|