Enkele post bekijken
Oud 17th May 2013, 20:08
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Cedric.Van.Nederkassel
Ik denk dat ik het niet met je eens ben Wouter. De afgelopen twee en half jaar zijn beide partijen elkaar al aan het uitmoorden en waar staan ze nu? Terroristische organisaties zijn zich aan het moeien in het conflict. Vele jongeren van bij ons gaan er ter plekke meevechten. En vormen bij hun terugkeer een risicogroep. Ondertussen zijn er duizenden mensen al gestorven en het ziet er naar uit dat dat nog niet direct zal stoppen. Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat de situatie er alleen nog maar is op achteruit gegaan.

En vindt het daarom tijd voor een interventie, er moet iets gedaan worden! Ik weet dat buitenlandse interventies bij andere conflicten zoals Syrië of Irak niet altijd even succesvol zijn geweest. Maar ik bedoel veel erger kunnen we het niet maken, of wel?

Het grote probleem met een interventie is natuurlijk dat je zoiets moet verkocht krijgen aan het grote publiek. Bij een interventie gaan er sowieso soldaten sterven en ik denk dat niemand van ons staat te springen om zomaar zijn leven te geven voor een conflict waarin de grens tussen wie 'de goeden' en wie 'de slechten' zijn zo vaag is als in Syrïe. En al ZEKER nu terroristen zich massaal gemengd hebben tussen de rebellen.
Met citaat antwoorden