17th May 2013, 12:51
|
Registered User
|
|
|
|
Ik wil me niet mengen in een discussie pro/contra CD&V, maar ik vind wel dat nuancering hier op zijn plaats is. Als er sprake moest zijn van plagiaat, keur ik dit absoluut niet goed, maar waarom zouden politici geen gebruik mogen maken van onderzoeksresultaten van een studente van de KU Leuven?
Zelf ben ik volop bezig met het schrijven aan mijn afstudeerproject in Vorselaar. Als dit ingediend is, zal ik er voor zorgen dat er waardevolle feiten instaan, die iets kunnen bijdragen aan het onderwijs in de toekomst. Ik zou eerder trots dan misnoegd zijn als mijn ideeën of onderzoeksresultaten (mits bronvermelding!) dan gebruikt worden door politici.
Het is niet nodig dat politici alles uit hun duim zuigen. Hoe beter hun redenering onderbouwd kan worden, hoe duidelijker ze hun mening kunnen verantwoorden. Dus laten we ons als student niet minderwaardig voelen, maar trots zijn dat politici niet enkel hun inspiratie halen bij bijna gepensioneerde, gedoctoreerde onderzoekers, maar ook bij de frisse mening van een studente!
|