16th May 2013, 20:00
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb in de voorbije stageperiode les moeten geven over het omgaan met de aarde, meer bepaald de ecologische voetafdruk, het broeikaseffect en het omgaan met afval. Hier kwam naar voren dat het broeikaseffect in principe GEEN slecht proces is! Ik heb het hier uiteraard wel over het natuurlijke broeikaseffect van de aarde. Dit zorgt ervoor dat de aarde een aangenamere temperatuur krijgt (gemiddeld rond de 18°), anders zou de temperatuur constant gemiddeld rond de -15° draaien! Niet mijn favoriete weermodel alleszins.
Het is maar door het toedoen van de mens dat het broeikaseffect slecht is! Voor wie de werking van het broeikaseffect niet kent ( ) : Door de UV-stralen van de zon warmt de aarde op. De aarde kaatst echter de warmtestralen van de zon voor een groot deel terug naar de atmosfeer. In deze atmosfeer zitten broeikasgassen die de warmte vasthouden. Niet nodig om te zeggen dat er steeds meer en meer broeikasgassen in de atmosfeer zitten die de teruggekaatste warmte van de aarde tegenhouden. Zo kan de warmte dus niet meer weg, en de stralen worden nog maar eens teruggekaatst naar de aarde waardoor deze nog verder opwarmt.
Mensheid... Doe hier iets aan AUB !
|