Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th May 2013, 16:38
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Technologie staat niet stil en de scholen zouden inderdaad moeten meegaan in deze vooruitgang. In mijn ogen moet men zich echter eerst richten op de huidige technologische pijnpunten van ons onderwijs.
Er zijn in ons land nog heel wat scholen die amper budget hebben om de huidige technologische vooruitgang te volgen.
Heel wat klassen hebben vaak nog een 'ouderwetse' accommodatie. Zij hebben bijvoorbeeld geen beamer in de klas, de computers op school werken met (zeer) oude besturingsprogramma's,...
Persoonlijk vind ik dat de overheid hier eerst budget voor moet vrijmaken.
Als men leerlingen wil klaarstomen voor de huidige maatschappij, is het eigenlijk zinloos dat men hen technologie van 10 jaar terug aanbiedt.
Eerst moeten dus de huidige pijnpunten aangepakt worden en pas daarna kan er gesproken worden over het integreren van nog nieuwere technologie, zoals bijvoorbeeld tablet-pc's.

Ik vraag me echter ook af of de leerprestaties van onze leerlingen er op vooruitgaan door de integratie van tablet-pc's? Werken met zo'n tablet brengt wel nieuwe vaardigheden, maar brengt huidige vaardigheden in het gedrang.
Met citaat antwoorden