16th May 2013, 15:21
|
Registered User
|
|
|
|
Er is inderdaad nog verbetering mogelijk op gebied van verkeersveiligheid in België. Al weet ik niet of de verdubbeling van flitspalen hierbij wel noodzakelijk is. Er zijn namelijk al heel wat flitspalen in ons land maar slechts de heflt daarvan werkt, of heeft al dan niet een echte camera. Misschien kunnen we eerst al eens beginnen met het plaatsen van camera's in de flitspalen. Daarnaast moet er ook strategisch nagedacht worden over de plaatsen waar men een flitspaal wil plaatsen. Aan scholen bijvoorbeeld waar er een zone 30 is, lijkt het me wel nuttig. Maar het lijkt mij nog effectiever om anonieme flitswagens te plaatsen. Bestuurders letten namelijk al sowieso meer op hun snelheid in de buurt van flitspalen om een boete te vermijden, dit is wel is waar een postief effect maar daarbuiten zouden bestuurders er zich ook bewust van moeten worden dat dat niet de enige reden zou mogen zijn om hun snelheid aan te passen. Het gaat immers om de veiligheid van de kinderen en niet zo zeer over het vermijden van een boete.
|