Enkele post bekijken
Oud 16th May 2013, 15:47
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User

Angelina Jolie wil ook eierstokken laten verwijderen

Angelina Jolie wil haar eierstokken laten verwijderen. Dat schrijft het blad People. De actrice zou dit willen doen vanwege het BRCA1-gen dat ze draagt. Hierdoor heeft ze een verhoogde kans op eierstokkanker.
Eerder kwam het nieuws naar buiten dat de actrice haar borsten in februari heeft laten verwijderen en dat er protheses zijn geplaatst in april. Dit allemaal om de kans op kanker te verkleinen.
Ze is wereldwijd geprezen om het wereldkundig maken van haar toestand. Dit zou miljoenen vrouwen met vergelijkbare problemen kunnen helpen.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...rwijderen.dhtml
Eigen mening:
Ik vond het al heel moedig van Angelina Jolie dat ze haar borsten preventief liet verwijderen en ik vind het al even moedig dat ze haar eierstokken misschien laat verwijderen. Dit doet ze om de kans op kanker te verminderen, omdat haar moeder aan deze ziekte overleed.
Er is op dit nieuws ook kritiek gekomen. Journaliste Ruth Fowler zei op Twitter dat je voor die keuze vooral rijk, blank en goed verzekerd moet zijn. Zelf zou ik nooit zo'n uitspraak doen, maar ik ben het er wel mee eens. Het is inderdaad zo dat mensen die niet voldoende geld hebben (en vaak zwart zijn) in Amerika de kans niet krijgen om een goede ziekteverzekering aan te schaffen. Hier moet volgens mij toch wel iets aan gebeuren, zodat moedige vrouwen zoals Angelina Jolie haar voorbeeld kunnen volgen.
Met citaat antwoorden