Enkele post bekijken
  #7  
Oud 16th May 2013, 00:29
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
Verdwijnen muntjes van 1 en 2 cent?

Hier is al heel lang sprake van. Heel veel mensen klagen over deze kleine centjes maar vele winkeliers hebben niet liever. Ik heb bijna 2 jaar in een bakker gewerkt en daar komen deze 'kleine roskes' toch echt wel van pas. Zeker als mensen betalen met een briefje van 20 of 50 euro als het product dat ze kopen maar 3,47 euro kost. Er zijn ook heel veel mensen die van die 'roskes' vanaf willen en deze dus laten inwisselen zodat ze er vanaf zijn. We bekijken het vooral als een last eigenlijk. Het aantal 'roskes' in onze portemonnee kan zwaar oplopen en dan zitten we met een teveel waardoor er gebrek aan plaats is in onze portemonnee. In plaats van te passen zijn de meesten te lui of willen ze er zo snel mogelijk vanaf zijn dat ze maar een briefje geven. Toch denk ik dat als de 'roskes' volledig afgeschaft zouden worden, de mensen nog heimwee gaan krijgen. Want als deze niet meer zouden bestaan, wilt het zeggen dat alle producten afgerond gaan worden en wel naar boven natuurlijk. Alles wordt dus weer een beetje duurder.

Als ik mocht meebeslissen dan zou ik voor optie 3 kiezen 'De munten behouden, maar op een andere manier fabriceren zodat de productiekost lager wordt'.
Met citaat antwoorden