15th May 2013, 23:48
|
Registered User
|
|
|
|
Kan een school dit verplichten aan hun leerlingen? Ik vind niet dat een school dit zou mogen verplichten, niet alle ouders kunnen dit financieel opbrengen om hun kind een Ipad te kopen, laat staan als ze meerdere kinderen hebben die naar diezelfde school gaan. Zoals iemand het al vermeld heeft, het blijft zeer waarschijnlijk ook niet bij een eenmalige kost want technologie gaat sneller en sneller kapot, de Ipads kunnen beschadigd worden, verslijten, krijgen een virus, ... en natuurlijk zal de school niet tussenkomen in de kosten. En zoals iemand ook al zei, waarom moeten het Ipads zijn, er zijn genoeg andere alternatieven. Ik denk dat het gebruik van computers in de les echt een meerwaarde kan bieden maar je moet ze ook niet altijd gaan gebruiken, er zijn genoeg andere technieken en materialen die je als leraar kan gebruiken om je leerlingen te motiveren en te differentiëren. Ik vraag mij af hoelang de school deze nieuwe richting van lesgeven zal volhouden, ze maken volgens mij een fout door dit te verplichten en zal hierdoor leerlingen verliezen, dat zien we nu al gebeuren.