Enkele post bekijken
Oud 15th May 2013, 22:18
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Volledig akkoord met hetgeen dat hier al staat.
Er wordt gezegd dat we de studie niet mogen negeren, hier ben ik ook mee akkoord. We moeten dit zeker in ons achterhoofd houden, maar ik denk niet dat we criminaliteit alleen kunnen wijten aan te veel tv-kijken. Er zullen waarschijnlijk ook nog wel andere factoren meespelen. Naar wat ik las, is hier geen rekening mee gehouden.

Vandaag de dag leren kinderen steeds jonger met multimedia omgaan. Ze leren snel met de computer werken, hebben al van jongs af aan een I-pad, I-pod , spelconsole of andere technische snufjes. Daarom denk ik dat de grens van te veel al voor een groot deel vervaagd is. Te veel van is iets is nooit goed, maar we laten onze kinderen wel steeds jonger beginnen met deze dingen. Je kind niet mee laten gaan met de tijd is niet goed voor het sociale aspect. Als hij/zij niet kan meespreken/meespelen met leeftijdgenootjes doordat hij deze technologische spullen niet ter beschikking heeft kan dat ook nadelige gevolgen hebben. Ik weet eigenlijk niet goed hoe we dit zouden kunnen aanpakken om dit te verminderen.

Wel ben ik een hele grote voorstander van kinderen meer buiten te laten spelen. Daarom vind ik "de Buitenspeeldag" die onder andere Nickelodeon organiseert een zeer goed initiatief. Maar dit is slecht één dag, van mij mogen ze dit gerust meer organiseren. Bijvoorbeeld elke woensdagnamiddag geen kinderprogramma's op tv, dan moeten de kinderen zich anders bezig houden. Als dan de ouders een beetje meewerken, en ze niet op de computer laten spelen of dergelijke, kunnen we er misschien voor zorgen dat de kinderen terug meer buiten spelen, kampen bouwen in het bos, spelen met vriendjes en vriendinnetjes, ...
Met citaat antwoorden