Enkele post bekijken
  #6  
Oud 15th May 2013, 21:13
A*ton Goossens A*ton Goossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2013
Locatie: LIER
Posts: 55
Citaat:
Orgineel gepost door R*y.Geerts
Persoonlijk vervloek ik de 'kleinste rossekes' wel. Maar ik denk dat het op maatschappelijk niveau moeilijk te organiseren valt om plotseling de muntstukken te laten wegvallen. Ten eerste zou het al stom zijn omdat er inderdaad al veel productiekosten aan verbonden geweest zijn. Ten tweede denk ik dat het niet makkelijk is om alle 1 en 2 centjes te bannen van het economisch circuit, al was het maar omdat de mensen deze munten nog echt bezitten. Wat gaan de overheden dan doen? Neem nu als voorbeeld dat ik nog één muntstuk van 1 cent heb en ik heb nog een muntstuk van 2 cent. Daar kan de overheid niet op teruggeven toch? Het is misschien een belachelijk voorbeeld, maar mensen staan meer dan ooit op hun geld. Dus als ze 3 cent afgeven willen ze er negen van de tien keer 3 cent voor terug. Het kan bijvoorbeeld opgelost worden door 5 cent te geven, maar dat gaat de kosten weer maar eens opjagen + op Europees niveau is het gewoon niet haalbaar.


Die muntstukken zijn een plaag voor zowel consument als voor de winkeluitbaters. Als zij deze naar de bank willen doen moeten zij hiervoor betalen. De consument zijn geldbuidel 'barst' als het ware. Hoe we het ook draaien of keren, het is voor alle partijen altijd wel iets. Als ze deze munten afschaffen zullen de prijzen ongetwijfeld naar boven worden afgerond en mensen zullen massaal hun 'rommel' willen inruilen op de bank.
__________________
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened - Winston Churchill
Met citaat antwoorden