Enkele post bekijken
Oud 15th May 2013, 19:20
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User

De Lijn verhoogt tarieven

Net zoals de anderen al aanhaalden, vind ik de prijsstijging onterecht. Misschien moet De Lijn intern eens nagaan waar het probleem zich precies schuilhoudt. Onlangs zat ik op de bus toen de buschauffeur een praatje aan het maken was met een iets oudere vrouw. De buschauffeur zelf zei dat er dringend maatregelen getroffen moesten worden bij De Lijn. Zo zijn er heel wat bussen die overvol zitten (denk maar aan lijn 420), terwijl er dan weer andere bussen zijn die amper mensen moeten vervoeren, maar dan wel even veel brandstof verbruiken dan overvolle bussen. Om nog maar te zwijgen over de belbussen. Hoe kan je hier ooit profijt uit halen? Daarenboven ben ik van mening dat de service bij De Lijn soms te wensen over laat. De laatste tijd merk ik dat de buschauffeurs steeds onvriendelijker zijn. Zo mocht ik twee weken geleden niet meteen van de bus stappen omdat ik zogezegd mijn vervoersbewijs niet getoond had, terwijl ik heel wat getuigen had die dat wel degelijk konden bevestigen. Dan vraag ik mezelf toch af of deze mensen hun job zo erg haten opdat ze hun frustraties vervolgens op de passagiers moeten uitwerken?! Kortom, ik stel voor dat het bestuur en de medewerkers van De Lijn de koppen eens bij elkaar steken en op zoek gaan naar een logische en redelijke oplossing voor alle partijen.
Met citaat antwoorden