15th May 2013, 15:34
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met alle voorgaande reacties. Stakingsrecht is inderdaad een recht dat elke mens zou moeten hebben. Als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen en als die kunnen worden opgelost d.m.v. een staking, vind ik die staking gerechtvaardigd. Toch vind ik zoals ook Jolien en Laure aanhalen dat de leerlingen de kans moeten krijgen om hun eindexamen op een deftige manier te kunnen afleggen. Het is inderdaad bepalend voor hun toekomst, niet iets waar je ligt mag overgaan dus. Maar ook Jonas heeft een punt: we moeten rekening houden met de context. Het is inderdaad zo dat als Griekenland stakingen toelaat, dit gevolgen zou kunnen hebben op de economie. En die is nu niet bepaald rooskleurig in Griekenland. Toch vind ik de maatregelen van de overheid veel te drastisch. In plaats van de leerkrachten op te sluiten zou men ze beter een boete kunnen opleggen per dag die ze staken. Dit zou de staking misschien kunnen stopzetten EN het is goed voor de economie. 2 vliegen in 1 klap dus!
|