Enkele post bekijken
  #4  
Oud 14th May 2013, 21:25
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
1 op de 3 kinderen in bijzondere jeugdzorg jonger dan 10

Ik vind dit heel verontrustend om te lezen. 1 op 3 kinderen is al veel maar dan zijn ze nog jonger dan 10 jaar ook. Is het dan zo erg gesteld? Inderdaad, zoals Joost zegt moeten we niet direct met onze vinger naar de kinderen wijzen en er een etiket van 'probleemkind' opplakken. We moeten verder kijken dan onze neus lang is. Kinderen die gedrag vertonen dat niet langer meer door de beugel kan willen ons iets vertellen.. Zij willen geholpen worden maar vaak worden zij net aan de kant gezet vanwege vooroordelen. Hierdoor ben ik blij dat deze kinderen, die geen goede thuis hebben, wel terecht kunnen bij jeugdzorg. Kansarme gezinnen, oké, maar er zijn genoeg gezinnen die het met veel minder moeten stellen waarvan de kinderen geen problemen hebben. Ik zou het dus niet direct steken op het feit dat mensen financieel niet mee kunnen maar het ligt nog het meest bij hoe de ouders hier zelf mee omgaan, wat hun mentaliteit is. Indirect is de financiële situatie wel de reden voor probleemgedrag van kinderen maar ouders kiezen nog altijd zelf hoe zij omgaan met zulke situaties. Ouders vergeten vaak dat kinderen hen zien als rolmodellen.
Met citaat antwoorden