Enkele post bekijken
  #1  
Oud 14th May 2013, 11:54
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
8 op 10 ouders geven beloning na goed rapport

Acht op tien ouders geven hun kinderen een beloning na een goed rapport. Ouders beloven geen beloningen maar na het rapport komt valt vaak een verrassing uit de bus. Dat blijkt uit onderzoek van online leerplatform WeZoozAcademy.be en iVox.

Wie met een goed rapport thuiskomt, krijgt bijna altijd een beloning. Maar dat wordt niet op voorhand beloofd. 64 procent van de ouders kiest ervoor om hun kind pas na het rapport te verrassen met een cadeautje. Beloningen als motivatie worden dus steeds minder gebruikt.

Ook de kinderen, tussen twaalf en zestien jaar oud, verkiezen een verrassing boven een motiverend cadeau. Slechts veertig procent van de kinderen zegt dat ze zich laten motiveren door een vooraf beloofde beloning. Ook kinderen hun nieuwsgierigheid wordt graag geprikkeld.

activiteiten

Jongens en meisjes hebben wel andere voorkeuren. Jongens verkiezen een bromfiets terwijl de meisjes eerder aan een goedgevulde portefeuille denken. Willen en krijgen zijn echter twee verschillende begrippen. Ouders geven hun kinderen niet altijd wat te willen. Ouders plannen liever een leuke activiteit met het hele gezin dan de geldbeugel van zoon of dochter te spijzen

Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130514_00581153

Mening : 8 op 10 kinderen krijgt een beloning na een goed rapport. Dit ik erg veel. Is het nu echt nodig je kind te belonen elke keer dat hij/zij iets goed doet? Dat de ouders hun beloning niet op voorhand aankondigen, vind ik dan weer wel goed. Zo zullen de kinderen hun best doen op school om goede punten te krijgen, niet omdat ze weten dat er een cadeau op hen wacht. Een activiteit met het hele gezin vind ik een perfecte beloning, zeker beter dan dat de kinderen geld krijgen toegeworpen van hun ouders.
Met citaat antwoorden