13th May 2013, 21:40
|
Registered User
|
|
|
|
Toen mijn grootmoeder Alzheimer kreeg, hebben de dokters ons ook al verteld dat het mogelijk was dat er een medicijn zou komen om de ziekte af te remmen.
Uiteindelijk heeft mijn oma dit ook gekregen, in de vorm van pleisters zelfs omdat oude mensen vaak al veel pilletjes moeten nemen. Een schitterende uitvinding en het hielp ook echt.
Het was echter wel zo dat wij in de tussentijd echt op de toppen van onze tenen liepen omdat wij natuurlijk wilden dat dat medicijn zo snel mogelijk op punt kwam, zodat onze grootmoeder geholpen kon worden. Ons werd toen ook verteld dat Alzheimer niet te genezen is. Hopelijk komt men nu met nieuwe onderzoeken tot een andere vaststelling. Ik ben een enorme fan van deze onderzoeken omdat oud worden met Alzheimer echt heel veel met zich meebrengt. Voor de patiënt, maar ook zeker voor de familie. Het is te hopen dat het medicijn er ooit komt maar toch sta ik hier wel kritisch tegenover. Men geeft mensen nu misschien goede hoop die niet 100% waargemaakt kan worden en dat kan natuurlijk voor een hele grote tegenslag zorgen.
Ik hoop wel nog meer te horen over deze onderzoeken, om op de hoogte te blijven van de kwestie.
|