Enkele post bekijken
  #1  
Oud 13th May 2013, 16:13
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
Vervoort: "Ik wil vechten voor tweetalig onderwijs in Brussel"

Kersvers Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) is voorstander van tweetalig onderwijs in het hoofdstedelijk gewest. "Ik ga daarvoor vechten", zegt hij in Metro. "Maar ik ben niet naïef. Ik weet dat dit politiek gevoelig ligt, het zal dus niet voor morgen zijn."

In een interview met Metro herhaalt Vervoort dat hij vooreerst wil investeren in jeugd en werkgelegenheid. "Een op vijf Brusselaars is werkloos, onder wie vooral jongeren. Het wordt mijn grootste prioriteit", belooft de nieuwe minister-president.

"Talenkennis is vandaag de sleutel tot het vinden van een job, zeker in Brussel", vervolgt hij. "Maar nog al te vaak vindt men het normaal dat Walen en Brusselaars niet voldoende Nederlands spreken. Dat moet veranderen", aldus nog Vervoort, die wel merkt dat steeds meer Brusselaars het belang van tweetalig onderwijs beseffen.
Bron: De Morgen

Eigen mening
Van waar mensen het idee halen dat het niet normaal hoort te zijn dat Walen Nederlands moeten kunnen spreken, ik weet het niet. Nederlands is onze eerste moedertaal, dus het is toch logisch dat dit standaard gegeven zou moeten worden in élke Belgische school? Ik begrijp niet goed waarom daar zo moeilijk over gedaan wordt. "Steeds meer Brusselaars beseffen het belang van tweetalig onderwijs", nog zo iets. Natuurlijk is tweetaligheid in een meertalig land belangrijk, of toch zeker een groot voordeel.
Met citaat antwoorden