Enkele post bekijken
  #3  
Oud 13th May 2013, 12:03
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Ik ben het over dit artikel eens met Griet en Steffi. De cijfers zijn zeer onrustwekkend. Ik kan het idee van een sensibiliseringscampagne enkel toejuichen.

Het feit dat auto's vaak te snel rijden, is bij mijn weten een understatement. Overal rijden auto's te snel. Ik denk ook dat vele bestuurders gewoon niet weten hoe hard ze ergens mogen rijden. Ze houden geen rekening met de verkeersborden. Ik heb al erg vaak gemerkt dat auto's niet afremmen wanneer ze van een zone 70 een zone 50 naderen. De meesten zijn zich dan nog niet bewust van een zone 30 ... Of er nu veel verkeer is of niet, het houden aan de juiste snelheid blijft bij mij een vereiste om zich als auto- of vrachtwagenbestuurder op de baan te bevinden. Er zijn ook bestuurders die liever geflitst worden, maar dan vind ik het zeker tijd om de cijfers van dit artikel in je achterhoofd te houden. Je kan maar niet oplettend genoeg zijn.

Wat ik ook goed vind aan dit artikel, is dat erin vermeld wordt welke tips voetgangers zelf kunnen hanteren. Het is inderdaad niet de bedoeling om 's avonds in donkere kledij naar buiten te gaan. Voor ik met de auto kon rijden, vond ik het belachelijk om een fluohesje te dragen wanneer ik 's avonds naar buiten ging. Tot ik zelf met de auto reed en het vooral 's avonds moeilijk vond om voetgangers op tijd op te merken. Vandaar draag ik steeds een fluohesje voor mijn eigen veiligheid.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden