Enkele post bekijken
Oud 12th May 2013, 15:46
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

Exclamation

Net als Eline heb ik hier maar twee woorden voor: ronduit belachelijk. Ik ben het erover eens met Charlotte dat er op deze manier een onrealistisch ideaalbeeld gecreëerd wordt dat vooral jonge meisjes beïnvloedt. Elke dag vechten meisjes (en zelfs jongens) tegen anorexia en andere eetstoornissen. Daarnaast denk ik ook dat niet alleen de modewereld dat irreëel beeld aanmoedigt, alsook media dragen hiertoe bij. Programma's zoals 'Let's get fit' kunnen een mooi en inspirerend initiatief zijn voor mensen met een maatje meer, maar om deze mensen te verbannen zodat enkel mooie en slanke klanten jouw ontwerpen dragen?

Ik ben ook van mening dat bv. tijdschriften hun best doen om het zelfbeeld en zelfvertrouwen van iets molligere mensen op te krikken. Zij willen hen doen geloven dat je gelukkig moet zijn met wie je bent, hoe je eruit ziet enz. Als je dan een aantal bladzijden verder bladert, wordt het er alsnog ingewreven: "Val sneller af met ...", "Word slank dankzij volgende recepten" en de meest recente mode die geshowd wordt door slanke, mooi modellen.

Enerzijds proberen media te werken aan het zelfbeeld en zelfvertrouwen van mensen, maar wanneer je artikels als deze leest, worden mollige mensen nog te vaak gewezen op hun mollig-zijn of zoals hier vrijwel buitengesloten. En zoals Carine al zei kunnen slanke mensen eveneens gezondheidsproblemen krijgen. Je kan ook volslank en toch gezond zijn ...