Enkele post bekijken
Oud 11th May 2013, 10:49
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User

Ik ben het ook eens met Steven zijn mening. Het is inderdaad fantastisch als het werkelijk zou kloppen en men een HIV-middel heeft uitgevonden binnen handbereik maar is dit wel goed? Het is inderdaad zo dat we echt wel te maken hebben met een grote overbevolkingsaantal en dit zal in de toekomst niet beteren. Mensen worden steeds ouder en blijven ook steeds meer pensioen trekken. Mensen die medisch geholpen kunnen worden door heel hun leven lang medicijnen te nemen moeten ook levenslang van de ziekenkas terug trekken en dit is economisch ook niet zo goed voor ons land. We moeten ons systeem in de toekomst wel gaan veranderen want onze economie blijft op deze manier absoluut niet draaien ( het is nu al moeilijk voor de overheid om de kop boven het water te houden). Enerzijds ben ik het er dus wel mee eens dat men de natuur gewoon zijn werk moet laten doen. Anderzijds ben ik het hier niet helemaal mee eens: bijvoorbeeld kanker. Het is fantastisch dat onze medische wereld zo ver staat maar waarom hoeven pasgeboren kindjes, kinderen, pubers en jongvolwassenen kanker te krijgen? Ze hebben nog een heel leven voor zich en ik vind het dan ook geweldig dat zij dankzij chemo kunnen blijven leven. Hiv krijg je normaal op latere leeftijd maar er zijn evengoed kinderen die met het hiv virus geboren worden aangezien het erfelijk is. Deze kinderen zijn nog maar pas geboren en ze worden al ten dode opgeschreven. Het is fantastisch dat we de medische wereld zijn gang kunnen laten gaan en dat er zo veel mensenlevens gered moeten worden. Het toestaan van abortussen en euthanasie zou het grote bevolkingsaantal kunnen laten dalen. Mensen die euthanasie willen plegen willen zelf dood. Ik snap dat het voor de omgeving moeilijk is maar als men geen menswaardig leven meer heeft vind ik dat je de persoon daarin moet begrijpen. Het taboe van euthanasie zou dus verbroken moeten worden. Dit zou ook al heel veel zelfmoorden en depressies voorkomen.
Met citaat antwoorden