7th May 2013, 23:26
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb hierbij eigenlijk gemengde gevoelens. Uiteraard zou bijna iedereen volmondig zeggen ja! Dit moet er beslist doorkomen. Ik ga er deels ook mee akkoord. Het internet is inderdaad een bron van informatie die vaak misbruikt wordt ten kosten van anderen, zelfs van onschuldigen. Voor hen moet het mogelijk zijn om die informatie van het internet te halen. Langs de andere kant, het internet is voor ons een medium geworden van openbare communicatie, als je dingen gaat deleten neem je eigenlijk informatie weg en is dat niet waar deze maatschappij zo hard voor pleit? Onze maatschappij wil toegang hebben tot informatie die vroeger voor ons in de doofpot gestoken werd. Ik ben voorstander van 'The right to know' zoals ze dit graag in the UK wel eens aanhalen, alleen heb ik zelf nog nooit in een situatie gezeten waarvan ik echt wil dat die gegevens weg zijn en ik hoop hier ook nooit in te geraken. Maar zoals in vele gevallen, en ook hier voorkomt is dat 'The right to know' in conflict komt met het recht op privacy.
|